Zápisky z cest členů OCR

Výročí cesty do Normandie.

Před 10-ti lety se parta šesti členů klubu dohodla na cestě do Normandie uctít památku padlých vojáků, kteří hrdinně nesli přes oceán svobodu do Evropy. Původní nadšení a zápal pro věc na sebe nenechala čekat a tak vybaveni „kombinačkami a dvěma klíňáky“ jsme vyrazili...

Sahara 2013 aneb bílé jeepy táhnou pouští ... by MAJ John

Písek, písek, písek. V čaji písek. Ve šlichtě písek. Všude písek. Dnes má po koly jeepu trochu jiný zvuk. Je to s podivem, ale i uprostřed africké pouště může začít pršet. Po vyprahlých týdnech, kdy se nám jazyk lepil na patro, slunce bylo přibité na obloze se...

Za vůní muškátu až do Muscatu aneb Sultanát Omán v roce 2010 (maj. John)

I cesta může být cíl. A my se rozhodli pro jednu ze zemí na Arabském poloostrově s tajemným názvem Sultanát Omán. Byť jen nemnoho turistů tento zapadlý kout světa navštíví, lze Omán považovat za jednu z nejotevřenějších zemí jinak tradičně silně ortodoxního Perského zálivu. Bez jakýchkoliv...

Ahoj kamarádi. Na letošní zimu jsem pro Vás připravil čtení o Afgánistánu.

Afgánistán - část prvá.

Válečnická historie Afgánistánu.    Afgánistán, to je sedm tisíc let bojů a násilí. Žije tu na padesát národností a kmenů, které když neválčí proti společnému nepříteli, bojují alespoň mezi sebou. Válčil zde Alexandr Veliký, Čingischán, Peršané a všichni vládci říší...

Afgánistán - část druhá.

Země velehor, pouští, ale i úrodných nížin a údolí.    Orientace hor a horských údolí ve směru východ – západ měla na historii a vývoj Afgánistánu naprosto zásadní vliv. Pěšiny a cesty podél toků řek mezi pohořími pokračovaly totiž dál a procházely celou zemí. Staly se historickou...

Afgánistán - část třetí.

Národy, národnosti, kmeny a kmenové skupiny v Afgánistánu.    Obrazně řečeno je jich tolik, co údolí ve zdejších horách. Nad menšinami potomků Peršanů, Uzbeků, Tádžiků, Núristánců, Hazárů a dalšími národnostmi, které se dělí na spoustu kmenů a kmenových svazů, převládá národ...
1 | 2 | 3 >>

Zprávy z cest

Za X. horskou divizí na Rivský hřeben.

Když příslušníci X. horské divize obdrželi tyto nášivky, nevzbudilo to žádné velké nadšení, spíše naopak. Vojáci si je přišívali hroty bajonetů dolů a o soudku prachu, který měl tvar nášivky evokovat, mluvili jako o sudu od okurek.   Přes toto „remcání“ dokázali...

Rokycansko - 2019.

Stejně jako v minulých letech, tak i letos jsme s Bobem Balcarem a Jardou Kulhánkem vyrazili na tradiční podzimní výlet. Vyprávění a fotky budou tentokrát z okolí Rokycan.    Jedeme nejdříve na Ejpovice. Míjíme hospodu U Šnebergů, místo prvního oficiální...

IZRAEL Cesta do míst bitev a vojenských operací.

After Action Report No 7.

Dnes jedeme na jordánskou hranici s Izraelem, do míst bývalé vodní elektrárny na řece Jordán. Zastavujeme u Naharaim Bridge. Jsou zde pozůstatky tří mostů. Římského, dalšího z doby Osmanské říše a novodobého. Jsme zde nahlášeni a vojenská hlídka nám otvírá dvojitou hraniční...

After Action Report No 8.

Na Golanských výšinách pokračujeme návštěvou strategicky důležité hory Bental. Je to jedenáct set metrů vysoká spící sopka s pevností na svém vrcholu a s úžasným rozhledem po Golanách a do Syrie. Minulá bitevní pole pod ní jsou dnes doslova  proměněna v pole...

After Action Report No 9.

Dnes vyrážíme do města Safed. Nachází se na severu Izraele a leží vysoko v horách obklopeno zalesněnými svahy. Není divu, že v tomto velice příjemném, „klimatizovaném“ městě vzniklo již v dávných dobách místo židovské vzdělanosti. Navštěvujeme známou Modrou...